Planując strategię komunikacji na najpopularniejszym z serwisów społecznościowych - Facebooku - warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach.
Stwórz chwytliwą nazwę dla profilu, która ma odzwierciedlać jego główną ideę i przyciągnąć jak największą liczbę użytkowników, wybierz odpowiedni vanity URL (czyli adres naszego fanpage'a – www.facebook.com/TwojaNazwa).
Przygotuj efektowną grafikę profilową i grafikę w tle (cover photo).
Publikuj interesujące treści dla wyznaczonej grupy docelowej.
Planuj konkursy, które angażują użytkowników profilu i przyciągają nowych fanów.
Pamiętaj o bieżącym odpowiadaniu na posty i komentarze fanów.
Monitoruj ruch – analizuj statystyki Facebook Insights, które dostarczą Ci mnóstwo cennych
informacji dotyczących zaangażowania użytkowników, zasięgu komunikacji, najlepszych i najgorszych postów, przypływu i odpływu fanów czy ich cech demograficznych.
Zaplanuj kampanię reklamową na Facebooku, która na początku pozwoli pozyskać grono fanów dla Twojego
fanpage'a i uniknąć tzw. “komunikowania do pustej sali”. Dzięki ofercie reklamowej Facebooka jesteśmy w stanie z dużą precyzją dotrzeć do interesującej nas grupy docelowej.
Zaimplementuj zakładki, które mogą przybrać formę statyczną (np. strona o nas, oferta, przekierowanie na www) lub mieć charakter dedykowanej aplikacji zintegrowanej z Facebookiem (dają nam szerokie spektrum działania w zakresie przedstawiania firmy, organizowania konkursów czy tworzenia precyzyjnych narzędzi do komunikacji z klientami np. w formie formularzy kontaktowych).