BLOG
11.09.2019
4 powody, dla których warto postawić na content marketing
Thumb_wide_ekaterina-shevchenko-zltlhekbh04-unsplash

Content marketing, określany też marketingiem treści, zyskuje coraz większą popularność. Dlaczego warto z niego korzystać? Poniżej przedstawiamy 4 powody. 

Nawiązywanie długofalowych relacji 

Content marketing, wg definicji określany jest też jako tzw. marketing treści. Zakłada on podejście, w ramach którego, zamiast zachęcać potencjalnego klienta wprost do zakupu, dostarczamy mu przydatnych treści związanych z daną dziedziną. Mogą to być m.in. poradniki, ebooki, artykuły eksperckie, materiały wideo, webinary, infografiki, przewodniki, itd. Dzięki temu, poza komunikatem sprzedażowym czy PR-owym nawiązujemy relację i oferujemy ciekawe treści.  

Budowanie wizerunku marki

Wzbudzenie zaufania wśród odbiorców to połowa sukcesu. Content marketing jest w tej kwestii bardzo przydatny. Dzielenie się treściami wyjątkowymi, skrupulatnie przygotowanymi, opartymi na sprawdzonych źródłach, sprawia, że zyskujemy w oczach potencjalnych klientów. Ważne jest także to, że udostępnione treści są darmowe. W przyszłości odbiorcy chętniej zdecydują się na naszą markę, ponieważ będą mieć poczucie „długu wdzięczności”, co wiąże się z opisaną w literaturze regułą wzajemności. Ponadto kreujemy siebie na eksperta w danej dziedzinie, któremu warto zaufać i wybierać jego produkty. 

Obecność w wielu kanałach komunikacji 

Wielość form marketingu treści (z ang. content marketingu) sprawia, że można je zróżnicować w zależności od medium, w jakim będą publikowane. Dłuższe formy takie jak poradniki, przewodniki, artykuły eksperckie sprawdzą się na blogu czy stronie internetowej. Z kolei krótkie materiały video oraz infografiki zdecydowanie lepiej publikować na profilach w mediach społecznościowych. 

Większe zasięgi 

Dobra jakość zawsze się obroni.W przypadku marketingu treści sprawdza się to szczególnie. Wartościowy artykuł, ciekawa infografika, czy wciągające wideo przyciągają uwagę odbiorców i są przekazywane dalej. Dodatkowo im więcej materiałów zawierających słowa kluczowe pojawia się na naszej stronie interentowej, tym jest duże prawdopodobieństwo, że będzie ona pojawiała się wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu, nasze materiały będą same budowały swoją pozycję, nie będąc zależne tylko od płatnych promocji.

Powiązane wpisy

OFERTA

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałą częścią naszej oferty.

Strategia_simple

Tylko dobrze przemyślane działania dają wymierne efekty. Dlatego zanim wprowadzimy markę do świata nowych mediów, definiujemy kierunek działań oraz kanały dotarcia i przeprowadzamy gruntowną analizę konkurencji, aby zbudować najbardziej efektywną strategię obecności w mediach społecznościowych.

Simple

Naszą przewagą jest bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Oferujemy bieżące opracowywanie materiałów w zakresie proponowania i tworzenia treści, budowania i podtrzymywania dialogu z fanami oraz profesjonalnej obsługi graficznej prowadzonych profili.

Kampanie_simple

Nowoczesna reklama jest inwestycją, która przynosi wymierny zwrot. Wiemy, co zrobić, aby środki przeznaczone na reklamę zostały skutecznie zainwestowane, dając jak najlepszy efekt.

Szkolenia_simple

Zwiększ skuteczność swoich działań w mediach społecznościowych, korzystając z naszej wiedzy i doświadczenia! Oferujemy szkolenia grupowe oraz doradztwo indywidualne. Służymy wsparciem zarówno w obszarze standardowych działań promocyjnych jak również rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych. Program zajęć dopasowujemy do indywidualnych potrzeb naszych Klientów.