Content marketing, określany też marketingiem treści, zyskuje coraz większą popularność. Dlaczego warto z niego korzystać? Poniżej przedstawiamy 4 powody.
Nawiązywanie długofalowych relacji
Content marketing, wg definicji określany jest też jako tzw. marketing treści. Zakłada on podejście, w ramach którego, zamiast zachęcać potencjalnego klienta wprost do zakupu, dostarczamy mu przydatnych treści związanych z daną dziedziną. Mogą to być m.in. poradniki, ebooki, artykuły eksperckie, materiały wideo, webinary, infografiki, przewodniki, itd. Dzięki temu, poza komunikatem sprzedażowym czy PR-owym nawiązujemy relację i oferujemy ciekawe treści.
Budowanie wizerunku marki
Wzbudzenie zaufania wśród odbiorców to połowa sukcesu. Content marketing jest w tej kwestii bardzo przydatny. Dzielenie się treściami wyjątkowymi, skrupulatnie przygotowanymi, opartymi na sprawdzonych źródłach, sprawia, że zyskujemy w oczach potencjalnych klientów. Ważne jest także to, że udostępnione treści są darmowe. W przyszłości odbiorcy chętniej zdecydują się na naszą markę, ponieważ będą mieć poczucie „długu wdzięczności”, co wiąże się z opisaną w literaturze regułą wzajemności. Ponadto kreujemy siebie na eksperta w danej dziedzinie, któremu warto zaufać i wybierać jego produkty.
Obecność w wielu kanałach komunikacji
Wielość form marketingu treści (z ang. content marketingu) sprawia, że można je zróżnicować w zależności od medium, w jakim będą publikowane. Dłuższe formy takie jak poradniki, przewodniki, artykuły eksperckie sprawdzą się na blogu czy stronie internetowej. Z kolei krótkie materiały video oraz infografiki zdecydowanie lepiej publikować na profilach w mediach społecznościowych.
Większe zasięgi
Dobra jakość zawsze się obroni.W przypadku marketingu treści sprawdza się to szczególnie. Wartościowy artykuł, ciekawa infografika, czy wciągające wideo przyciągają uwagę odbiorców i są przekazywane dalej. Dodatkowo im więcej materiałów zawierających słowa kluczowe pojawia się na naszej stronie interentowej, tym jest duże prawdopodobieństwo, że będzie ona pojawiała się wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu, nasze materiały będą same budowały swoją pozycję, nie będąc zależne tylko od płatnych promocji.