Pytania o częstotliwość i pory postowania to zazwyczaj pierwsze zagwozdki, jakie pojawiają się po podjęciu decyzji o rozpoczęciu komunikowania na Facebooku. Choć nie ma jednej złotej rady, to kilka wskazówek, które znajdziecie poniżej, na pewno pomogą Wam w wypracowaniu swojego planu komunikowania.
Częstotliwość postowania
Na początku warto określić, jak wiele postów chcemy publikować na fanpage. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest zasada „1 post dziennie”. Liczba ta zależy jednak przede wszystkim od tematyki naszego profilu, a także zasobu ciekawych treści, które jesteśmy w stanie regularnie pozyskiwać. Jeśli mamy dużo interesującego materiału lub też nowe treści dostarczane są niemal na bieżąco, to możemy zwiększyć częstotliwość do 2-3 czy nawet więcej postów dziennie. Przy częstszej komunikacji lepiej zastosować model rano/popołudniu/wieczorem – wówczas mamy największe szanse, że nasze posty trafią do możliwie dużej grupy odbiorców, a fani nie będą czuli się zmęczeni zbyt dużą dawką informacji. Szczególnie, że tablica Facebookowa “zasypywana” jest przez coraz to nowe posty.
W sytuacji, gdy nie mamy zgromadzonego zbyt wiele materiału (lub szybko może się on wyczerpać), ani zagwarantowanego stałego dostępu do nowych informacji, to lepiej ograniczyć częstotliwość. W przeciwnym przypadku fani mogą dostrzec pogorszenie jakości komunikacji, odejście od wartości, które przyciągnęły ich do profilu i w efekcie przestaną się angażować, a może nawet zrezygnują ze śledzenia kanału.
Najlepszy czas na publikowanie postów
Oprócz częstotliwości, musimy też zadbać o odpowiedni czas publikacji naszych postów. W tym wypadku nie ma złotej reguły typu „wrzucaj posty o godzinie 18:56”, bowiem optymalny timing zależy od kilku czynników:
- grupa docelowa – przeanalizuj profil swoich odbiorców i spróbuj wytypować godziny, kiedy z największym prawdopodobieństwem będą w sieci.
- dzień tygodnia – o ile postowanie około godziny 9:00 w środę ma duży sens (pracownicy biurowi zaczynają dzień od „prasówki” przy kawie”), o tyle w niedzielę o tej porze ciężko będzie znaleźć aktywnych użytkowników. Ważny mecz, przerwa lunchowa, popołudniowe korki, piękny słoneczny weekend - to także czynniki, które sprawiają, że grono odbiorców w danej chwili może być niższe niż zazwyczaj.
- pora dnia – jeżeli grupa docelowa jest bardzo szeroka i ciężko wyznaczyć najlepszą porę publikacji, postaraj się publikować w najpopularniejszych okienkach czasowych: 9-10 (poranny rozruch), 11-13 (przerwa w pracy), 16-17 (koniec z pracą na dzisiaj), 20-22 (sprawdzę co tam się działo jak mnie nie było).
Warto analizować także statystyki, które udostępnia nam Facebook. Dzięki nim będziemy mogli odnotować, w jakich godzinach mamy największy ruch na profilu oraz kim są nasi odbiorcy oraz jakie treści cieszą się największą popularnością.